Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av Julia Östborn - 1 oktober 2013 18:49

Kom hem från skolan idag och tog in Primero borstade honom och bara myste tyckte han betedde sig bra , han brukar vara så orolig och gnäggig men idag stod han lungn och jag behövde inte känna mig så rädd över att få en spark. Primero är en arab och dom brukar vara lite mer känsliga och uppmärksamma och eftersom jag sett ganska läskiga sidor hos Primero och andra hingstar ( nu är ju inte Primero hingst men kan bete sig som en ;) så brukar jag vara extra försiktigt och lung i boxen, men kändes som att han kommit förbi den perioden så det känns riktigt bra ska lägga upp en plan för honom nu och börja longera och rida smått på honom .. Har även varit ute hos kaninerna och fixat hos dem, och sen sprang jag några kilometer känns bra i kroppen - alltid skön känsla .. Ska plugga och slänga mig i duschen innan jag sätter igång teven för ikväll .. Känns som jag hunnit med bra saker idag bara ett +

Tjockis

Av Julia Östborn - 1 oktober 2013 10:37

Vaknade typ 5 i morse för mamma behövde hjälp att ta in hästarna som va på rymmen. När jag kom ner vid stallet hade som redan kommit tillbaka till den söndriga hagen , tur eftersom ingen hade grimma på sig förutom Primero som är lite svår att få tag i när han är stressad, fick försöka locka in dom i en annan hage - gick mindre bra eftersom dom va helt ointresserade av mig.. Fick leda den stora hästen i täcket in i stora hagen och dom andra följde efter. Som tur va löste det sig och dem blev inte skadade. Så nu är jag riktigt trött. Ska försöka hinna med några tal till på matten nu .

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards